top of page
All Posts


Hoe digitaal is jouw strategie?
Als je vandaag je bedrijf helemaal opnieuw zou starten, met de kennis van nu, hoeveel zou je dan anders doen op digitaal vlak? Voor veel ondernemers is het antwoord confronterend. Natuurlijk, er is een website, je werkt met een CRM, je facturen gaan digitaal. Maar is dat genoeg om je strategie echt digitaal te noemen?

Ian van Veen
14 sep5 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment creëren door ritme en zichtbaarheid
De laatste voorbeelden alweer. Zo concreet mogelijk. Van bedrijven die het organiseren van commitment heel serieus nemen. Bijvoorbeeld door ritme en zichtbaarheid in te bouwen.

Ian van Veen
4 jul1 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment creëren door echte discussie te voeren
Nog meer concrete voorbeelden. En nog steeds over het creëren van commitment binnen je organisatie. Dit keer gaat het over echte discussie voeren. Hier komen weer een paar mooie voorbeelden.

Ian van Veen
4 jul1 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment creëren door voorbeeldgedrag
We blijven nog even bij concrete voorbeelden. Van bedrijven waar het met de commitment van de medewerkers wel goed zit. Dit keer gaat het over het voorbeeldgedrag van leiders.

Ian van Veen
4 jul2 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment creëren door de strategie per team concreet te maken
Nou, we kregen dus een vraag. Naar concrete voorbeelden van bedrijven die effectief zijn in het creëren van commitment binnen hun organisatie.
Vandaag een tweede aspect: maak de strategie concreet per team.

Ian van Veen
4 jul1 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment creëren door mensen vanaf het begin te betrekken
‘Jullie schrijven regelmatig over eigenaarschap en commitment, maar wat bedoelen jullie daar nou precies mee? Willen jullie het eens uitleggen aan de hand van voorbeelden?’ Deze vraag kregen wij onlangs vanuit ons netwerk. Dat doen we uiteraard met alle vormen van plezier. We behandelen hier steeds een specifiek aspect aan de hand van drie concrete voorbeelden.

Ian van Veen
4 jul2 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Rivièra Maison: wat strategen kunnen leren van een stijlvol icoon dat ten onder ging
Deze week kwam het nieuws naar buiten dat de Nederlandse woonwinkelketen Rivièra Maison failliet is verklaard. De acht winkels in Nederland zijn per direct gesloten, de webshop is uit de lucht, en zo’n 160 medewerkers verkeren in onzekerheid over hun toekomst. Wat ooit begon als een bloemenwinkel in Amsterdam in 1948, groeide uit tot een toonaangevende speler in de interieurbranche. Toch kon het bedrijf het hoofd niet boven water houden.

Ian van Veen
26 jun3 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Als je wil dat je strategie werkt
Stel je voor: je zit met je team in een inspirerende strategiesessie. De plannen zijn helder, de ambities groot. Iedereen knikt. De energie is voelbaar.
Fast forward naar drie maanden later. De waan van de dag heeft het weer gewonnen. De oude gewoontes zijn terug. En de strategie? Die ligt ergens in een map, onaangeraakt.
Klinkt herkenbaar?

Ian van Veen
26 mei3 minuten om te lezen
Â
Â
Â


OGSM: 5 voordelen die je strategie vleugels geven
Je barst van de ideeën. Je ziet kansen, voelt de groei, en weet: ons potentieel is groot. Je team werkt hard, de ambitie is er, en toch… het kan scherper. Gerichter. Effectiever. Wat als je die energie die nu soms alle kanten opgaat, bundelt tot één krachtige strategische stroom? Dan komt er iets moois in beweging.

Ian van Veen
25 mei3 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Commitment voor je strategie? Stop met overtuigen, start met betrekken
Iedere organisatie wil het: strategie die niet alleen slim klinkt in de boardroom, maar ook werkt op de werkvloer. Die leidt tot keuzes,...

Ian van Veen
8 mei4 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Het droevige lot van dikke strategieplannen
Strategie. Het klinkt ambitieus, doordacht en toekomstgericht. Toch eindigen veel strategische plannen – vaak lijvige documenten van...

Ian van Veen
25 apr2 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Stop met geheimzinnig doen over je strategie
Waarom het delen van je strategieplan het beste is dat jij kunt doen voor jouw bedrijf  Het strategiedocument krijgt in veel bedrijven...

Ian van Veen
25 apr2 minuten om te lezen
Â
Â
Â


Moet het roer radicaal om? Dan ben je te laat.
Veel bedrijven worden pas wakker als het echt begint te wringen: klanten lopen weg, marges krimpen, interne onrust groeit. En dan moet het roer ineens radicaal om.

Ian van Veen
25 apr2 minuten om te lezen
Â
Â
Â
bottom of page

